Jak na LPG v zimě?
Zima klepe na dveře a s ní nastává otázka, jak vaše auto přestavěné na LPG bude na mrazy reagovat při startování? Nejdříve je třeba si uvědomit, že auto, které stojí přes noc na ulici, bude ráno celé promrzlé a ztuhlé. Promrzlý motor, převodovka, ale i část podvozku se zahřívají pomaleji a jsou o to citlivější na vaše zacházení.
Zatímco se dříve říkalo, že je v zimě potřeba motor před jízdou nejprve zahřát, dnes se na tuto věc pohlíží jinak. Pomalá jízda v nízkých otáčkách je nyní brána za ideální. Olej se tak dostane všude, kam má a kromě motoru začínají pracovat i další části, které jsou také ztuhlé a vymrzlé. Motor, převodovka, diferenciál, tlumiče se začínají pomalu zahřívat současně.
Podobně jako je nafta pro zimní a letní období, existuje i zimní a letní směs pro LPG. Zimní směs obsahuje více propanu, který se za nízkých teplot lépe odpařuje. Rozdíl žádný nepocítíte, jen se mírně zvýší spotřeba, přibližně stejně jako u tradičních paliv v zimním období.
V zimním období jízdou s automobilem na LPG / CNG prospějete hlavně svému okolí tím, že spalování LPG/CNG na rozdíl od provozu na klasická paliva nevytváří žádné prachové částice. Přispějete tak tomu, že bude méně škodlivého smogu.
Další informace o LPG naleznete na našich webových stránkách.